• SUBSCRIBE
  • FACEBOOK
  • TWITTER

Jednak nieraz prawo, a złomowanie pojazdów w sposób ustawowy, nie mają ze sobą nic wspólnego. Jedyną akceptowalną alternatywą, jest oddanie wraku czy też auta do punktu kasacyjnego. Następstwem tego jest również wyrejestrowanie pojazdu, co pozwala na dalsze opłaty połączone z ubezpieczeniem OC. Dzięki temu posiadacz i właściciel punktu kasacyjnego mogą pozyskać pieniądze. Ten ostatni przede wszystkim na sprzedaży części nadających się do użytku. Jednak także pobierane są opłaty za zaopatrywanie rozebranego auta, które sięgają maksymalnie do 200 złotych. Inni właściciele punktów złomowania decydują się na gratisowe odbieranie wraków aut czy też nawet dopłacają do tego (gdyż biorą pod uwagę późniejsze zyski) – pomożemy – wypróbuj auto szrot września. Ustawa albowiem mówi, że punkty kasacyjne mogą, jakkolwiek nie muszą pobierać opłat. Bardziej popłatny wydaje się zatem handel częściami używanymi. Dosyć wziętym jest w takim razie sprowadzanie zagranicznych aut, które są w nienajgorszym stanie, a w następnej kolejności rozbieranie ich w celu sprzedaży poszczególnych szczegółów. Jednak w tym przypadku wykorzystywanych jest szereg wybiegów pozwalających na unikniecie możliwych kosztów. W teorii auto powinno być odstawione do punktu kasacyjnego razem z dowodem rejestracyjnym oraz kartą pojazdu oraz tablicami rejestracyjnymi.

Pozostałe teksty tematyczne online:

Categories: Motoryzacja

Comments are closed.